26 сентября в GALLERY 83 молодая киевская художница Omnia Voivat представила свой персональный проект «Привилегия хаоса». Её работы наполнены философским смыслом, сложной цветовой палитрой и биоморфными архитектурными формами. И Styleinsider разузнал у Omnia Voivat нужно ли художнику образование, почему её вдохновляют работы японского архитектора Тадао Андо и может ли хаос может быть гармоничным.
SI: Як у вас з’явилася любов до мистецтва?
Omnia: Цікавість до мистецтва з’явилась в мене ще з дуже раннього дитинства. Звичка постійно малювати виникла невимушено ще в дошкільному віці. Мені здається, багато дітей захоплюються малюванням, просто більшість це захоплення переростають.
SI: Коли ви усвідомили, що мистецтво має стати вашою професією?
Omnia: Напевно, підсвідомо я завжди знала, що моя професійна діяльність буде пов’язана з мистецтвом.
SI: Чи є у вас художня освіта?
Omnia: Так, у мене є вища освіта. Я закінчила Національну академію образотворчих мистецтв та архітектури з червоним дипломом. Навчалась на монументальному відділенні в майстерні сакрального живопису.
SI: Як ви вважаєте, чи потрібна художнику освіта взагалі?
Omnia: Художнику необхідна самоосвіта. А чи потрібно навчатись у творчому вузі — це питання дуже індивідуальне. Часом випускники творчих вузів стають художниками не завдяки своїй освіті, а всупереч їй. Та система академічної освіти, яку студенти можуть здобути у київській академії потребує реформ.
SI: Роботи яких художників вас вражають найбільше?
Omnia: Першим на думку спадає як абстрактнй, так і реалістичний живопис Герхарда Ріхтера. Також монументальні скульптурні твори та інсталяції Аніша Капура.
SI: Як ви знайшли свій унікальний художній стиль?
Omnia: На формування мого художнього стилю вплинуло захоплення архітектурою бруталізму та творчістю японського архітектора Тадао Андо. Мені припав до душі його мінімалістичний, лаконічний стиль і притаманна йому гоеметрична чіткість. Мистецька філософія цього архітектора близька мені. Також я захоплювалась експериментальною noize-музикою. Це деструктивна абстрактна музика. Думаю, моє захоплення архітектурою та «noize» музикою вплинуло на формування мого стилю і сформувало його візуальні орієнтири. Саме тоді я почала писати виключно абстрактні роботи, наповнені архітектурними формами. І з того часу мій стиль трансформувався. Зараз я зображую актуальні біоморфні архітектурні форми, палітра робіт стала теплішою. Мої абстракції завжди монументальні та позачасові. На мою думку, мистецтво не має залишати байдужими. Воно повинне викликати емоції, певний внутрішній конфлікт чи спонукати до роздумів. Саме такими є мої твори.
SI: Як довго ви готували свою персональну виставку «Привілегія хаосу»?
Omnia: На виставці представлені роботи написані протягом кількох останніх місяців, а також декілька робіт попередніх років. Вони різняться за стилями, але доповнюють і підсилюють звучання одні одних.
SI: У чому полягає концепція вашої виставки?
Omnia: Роботи представлені в проекті наповнені деконструктивіськими та біоморфними архітектурними формами, що ніби трансформуються, знаходяться у русі та є взаємозамінними. По суті, це постапокаліптичні, есхатологічні абстракції з розбитих уламків дійсності в безмежному космічному просторі. Постійна умовна трансформація й рух абстрактних біоморфних об’єктів символізує кругообіг життя. Ця розбита деконструйована архітектура — залишки цивілізації.
Хаос може бути деструктивним, часом відразливо-відштовхуючим. Але він гармонійний у своїй здебільшого руйнівній силі. Хаос не випадковий, його руйнівні сили дають поштовх для внутрішнього росту.
SI: Де ви знаходите натхнення для створенні робіт?
Omnia: Джерелом натхнення для мене є сучасна архітектура, експериментальна музика та медіа-арт.
SI: Чому ваші роботи здебільшого монохромні?
Omnia: Кольори символічні та мають певне емоційне навантаження. Монохромні кольори є первинними, космічними. У моїх останніх роботах я використовую відношення теплих і холодних кольорів. Тобто надаю їм не лише графічні, але й живописні якості.
SI: Чи плануєте ви у своїх наступних серіях додати кольору, яскравих акцентів?
Omnia: Усе-таки зараз я не тяжію до яскравих відкритих кольорів. Мене цікавить складна стримана палітра.
SI: Які ваші подальші творчі плани?
Omnia: Звичайно, живопис є невід’ємною частиною мого життя, тож я планую продовжувати писати й розвивати свій художній стиль. Думаю займатись і іншими видами візуального мистецтва.
Автор статьи: Нонна Довбыш
Фото: Анна Некрасова