З 17 грудня 2020 року до 21 лютого 2021 року у Центрі сучасного мистецтва М17 проходитиме довгоочікувана виставка робіт номінантів першої в Україні професійної скульптурної премії – М17 Sculpture Prize!

М17 Sculpture Prize започаткована М17 Sculpture Project – окремим дослідницьким напрямом Центру сучасного мистецтва М17, покликаним запропонувати суспільству, бізнесу, містам України рішення того, як завдяки скульптурі та іншим видам тривимірного мистецтва змінити уявлення про образ навколишнього простору, зробити місто туристично привабливим, а також сприяти налагодженню міжкультурного діалогу.

Робота у процесі створення

скульптурна премія

До журі Премії залучено знавців тривимірного мистецтва з різних куточків світу – кураторку проєкту «Скульптурний парк Мюнстера» Маріанну Вагнер, голову кураторської програми Йоркширського скульптурного парку Хелен Фібі, незалежну кураторку та консультантку фонду Маріо Мерца Лізу Паролу.

Ініціатива підтримана Фондом Андрія Адамовського – Adamovsky Foundation.

«У нас в країні є талановиті молоді художники високого рівня, їхня творчість заслуговує на те, аби бути презентованою в світі. Тому Фонд вирішив підтримати ідею започаткування премії M17 Sculpture Prize, аби допомогти цим митцям реалізувати себе». Меценат Андрій Адамовський.

Робота у процесі створення

скульптурна премія

Вже 17 грудня відвідувачі Центру зможуть побачити 12 творів молодих українських митців, проєкти яких були відібрані міжнародним експертним журі з-поміж 200 конкурсних пропозицій. Серед робіт будуть представлені скульптури, світлові та медіаінсталяції, твори з кортену та кераміки, з використанням формаліну та живого моху, і не лише – розмаїття стилів, технік та матеріалів, але об’єднаних загальною тематикою.

967_oooo.plus

«Проєкт переповнений алегоріями, починаючи від форм інсталяції, жесту споглядання та закінчуючи процесами — все має прихований підтекст. Він розповідає про крайні точки трагізму й відчаю, загострення яких настільки високе, що у сприйнятті призводить до аномалій. Отож, те, що має бути динамічним, завмирає і навпаки. Водночас ці ж процеси апелюють до статичності та динамічності «коріння та пилку», ставлячи під питання їх безумовність». Буряник Василина

Тема Премії, що, відповідно, стала і темою виставки, – «Коріння та пилок». Подавачі мали порозмірковувати, чим у сучасному світі для суспільства і для них особисто є поняття «коріння». Де воно, коріння, у глобалізованому світі? Чи довговічне невкорінене? І де заховані точки опори, на які орієнтоване те мистецтво, що живе у часі, та його переживає?

Учасники виставки – номінанти на здобуття премії M17 Sculpture Prize: Алексеєнко Михайло, Буряник Василина, Бучацька Катя, Галкін Данило, Голдаковський Влад, Грубляк Василь, Дяченко Марта, Кириченко Андрій, Попович Тарас, Тарадіна Анна, Шуміхін Даниїл, а також творча група Локатир Богдан & Журунова Маргарита.

фото

«Я народився в СРСР. Можна сказати, що моє коріння було огороджене залізною завісою. Принаймні на деякий час. Моя родина дуже хотіла позбутися тої завіси. І от, нарешті, те, що я є, отримало свободу розвитку. Ми позбулися матеріальних кордонів. Однак здобули внутрішні. Я живу в сучасному світі. Я можу поїхати та пустити коріння, де захочу. Я начебто маю вибір робити те, що забажаю. Але чи можу я вибрати те, що бажати? Я промовляю мовою диктора. Думаю так, як мені кажуть думати. Ненавиджу тих, на кого мені вказують медіа. Залізна завіса знову тут. Вона повністю контролює мене. Навіть більше, ніж тоді, у дитинстві».  Голдаковський Влад

Робота у процесі створення

скульптурна премія

Переможець, який отримає головну винагороду у розмірі 250 000 грн, буде обраний за результатами виставки й оголошений у лютому 2021 року.

Дізнатися більше про номінантів Премії, а також ознайомитись з новинами можна на сторінці проєкту.

Крім того, у лютому 2021 року в межах паралельної програми до виставки відбудеться другий Міжнародний скульптурний форум Reforming the Space II. Минулого року перший міжнародний форум та однойменна виставка відбулись за участі Жауме Пленса та провідних експертів у галузі скульптури та архітектури. Дізнатися більше про минулорічний форум можна тут. Через обставини, викликані пандемією Covid-19, частина проєкту REFORMING THE SPACE буде представлена в Інтернет-просторі.

Саме тому ми запрошуємо вас до інноваційного експериментального цифрового простору PANGRAM, який дасть змогу поринути у світ сучасної скульптури та об’єктів тривимірного мистецтва проєкту.

727_oooo.plus

«Не існує однієї й назавжди усталеної історії чи постійної пам’яті. Культура повторює себе, але її сенсорний зміст у той самий час не змінюється. «Створення історії» означає необхідність розуміти також і своєрідні “правила”, які включають необхідність пам’ятати, що ми окреслені в нашому розумінні минулого хоча б тому, що перебуваємо у сьогоднішньому. Основна релевантність історії полягає в тому, що у світі, в якому ми знаходимося зараз, діє пряма спадкоємність людей та дій минулого, і те, як ми розуміємо історію зараз, також нерозривно пов’язано із подіями минулого. «Як ми знаємо те, що знаємо?» Неважливо, до якої саме форми звертатися, коли звертаєшся до теми минулого, коріння, тому що попереднє проявлене всюди та прямо зараз. Через об’єкти, через нашарування історії, через текст. Ми визначаємо текст, він визначає нас». Бучацька Катя

Робота у процесі створення

скульптурна премія

Обкладинка: Грек Дмитро, «Портрет із закритими очима»

Комментарии