Як багато українських брендів ділового одягу ви знаєте? І хоча жіночі костюми є трендом останніх сезонів, важко знайти речі, які будут слугувати вам роками і надавати ще більше впевненості у важливих моментах життя. Саме якісного ділового одягу за демократичними цінами не вистачало і засновницям бренду LKcostume Людмилі та Євгенії Курмаз. Тому вони створили власний. Про те, чому важливо мати власне виробництво, співбесіди із 220-ма швачками, поради, щодо того, як обрати правильний костюм, і амбіції побудувати фабрику читайте далі.

SI: З чого почалась історія бренду LKсostume?

Євгенія: Жодна з нас не була пов’язана зі швейним бізнесом, окрім того, що мама за першою освітою — інженер-технолог швацького виробництва. То була її мрія дитинства, але 25 років Людмила віддала дипломатичній службі, а після її завершення вирішила повернутись до своєї мрії. Я ж довго займалася маркетингом, а потім пішла у декрет. 

Ми від початку хотіли створювати «прикладні» речі, а не займатись високою модою. Роки роботи в офісах дали зрозуміти, що саме ніша ділового жіночого одягу, що буде якісним, зручним і слугувати більше, ніж один сезон, вільна. На українському ринку є бренди, що створюють дуже трендовий одяг, багато з них — одні й ті самі моделі з однакових тканин. Є ті, що спеціалізуються на стрітвері або вечірніх сукнях, але саме красивого одягу для роботи, що буде підкреслювати те, що жінка хоче донести світу, дуже мало. Ми робили рісерч серед тих, хто має справу з дрес-кодом, і виявилось, що не просто весь діловий одяг був дуже нудним, але й неможливо знайти елементарно гарний чорний костюм з простими прямими брюками або спідницею-олівець. Тому зараз в LKcostume завжди є блек-лінійка, де представлені такі класичні речі.

Людмила: Коли ми працювали в офісі, купували одяг за кордоном. В Україні був невеликий вибір, а представлені бренди коштували дуже дорого. Ще однією проблемою, з якою ми зіштовхнулись, був зріст. Я — 175 см, Євгенія — 182 см. Левова частина брендів шиє на 168-170 см. У своєму бренді ми враховували різний зріст, бо неможливо робити одяг, що підкреслює або показує фігуру, в одному рості.

Дуже тяжко купити щось таке, в чому можна прийти на нараду, ділову зустріч і бути впевненою, що коли ти знімеш жакет, всередині він буде так само добре пошитий, як і ззовні.

брючний костюм

брючний костюм

Що було вашим пріоритетом у створенні бренду?

Євгенія: Якість. Якщо ти одягаєш якісний одяг, то почуваєш себе більш якісно. Швидке вживання речей — це не про діловий одяг. Він не може погано виглядати, його не можна викидати у смітник кожен сезон. Не можна захищати презентацію з бюджетом на кілька мільйонів у сорочці, в якій розходяться шви (посміхається). Одяг допомагає вирішувати певні задачі. Так, коли необхідно бути більш переконливим і строгим, є сіра двойка, а коли ти хочеш переконати застосувати щось інноваційне, — в нас є зелена сукня. До того ж, життя жінки не обмежується офісом. Весь наш одяг капсулою поєднується між собою. В офісі шовкову сукню можна поєднати із жакетом, а потім зняти його, додати масивні золоті прикраси і піти в театр. Або змінити нюдові лодочки на кольорові, додати хустку з принтом і піти на виставку. Також мені здається, що вже і не тільки діловий одяг повертається до більш жіночних силуетів.

Певні обмеження щодо ділового одягу ускладнюють вашу роботу?

Євгенія: Навпаки. Нам трохи легше від того, що є певні межі стосовно класичного набору ділового одягу, бо фантазія ж безмежна… (посміхається)

А я ви прийшли до власного виробництва?

Людмила: Коли ми створили бренд та розробили колекцію, то почали шукати виробника. Я зустрілась, мабуть, із 8-10-ма виробниками. В трьох спробували відшити колекцію і зупинились. Коли в конструктора на столі лежить журнал Burda… Немає більшого приниження для спеціаліста, аніж використання стандартизованих лекал. Це був абсолютно не той рівень, на який ми розраховували. А від поганих лекал був і жахливий пошив. 

Потім я спробувала звернутись до конструкторів, які працюють віддалено з програмними продуктами. Нещодавно я також навчилась працювати з цією програмою і розумію, що люди витрачали 15 хвилин, малювали декілька ліній і отримували свої 1200 грн. Працювати далі з цим було неможливо. Ми пробували працювати зі сімома конструкторами, але за 4 місяці так і не отримали жодного виробу, який ми готові продати під нашим брендом. Так стало зрозуміло, що лише детальний контроль кожного етапу забезпечить потрібну якість. І ми почали створювати власне виробництво.

Спочатку планували орендувати приміщення, але пошуки не дали результату. Всі хочуть здавати приміщення під офіс, салон краси, студію танцю, максимум — ресторан. Виробництво ж асоціюється з шумом та брудом. Але ж ви бачили наше виробництво. Все чисто й тихо. Це рідкість в нашій сфері (посміхається). Ми впевнені, що коли ти хочеш отримати якість у фіналі, всі етапи мають бути відповідними. 

Євгенія: Можливо й добре, що ми не знайшли потрібне приміщення, бо вклали б великі гроші у чужу власність. І не факт, що затрималися б там надовго. Наше виробництво відповідає усім вимогам (вентиляція, освітлення, наявність зони для відпочинку), а шуму від нас навіть менше, ніж від квартир. Тому сусіди нас люблять (посміхається).

украинский бренд

lkcostume

Як довго ви формували команду?

Людмила: Я записую всіх, з ким в мене були співбесіди, і тільки в списку швачок 220 осіб. Наразі двоє з них у команді бренду (всього їх 10), решта прийшла завдяки сарафанному радіо. З багатьма ми були вимушені попрощатись за тиждень-два, бо вони не давали потрібної нам якості та ефективності. 

Ваші працівники і заробляють відповідно більше?

Людмила: Так, більше. І для нас визначальною є не кількість пошитих виробів, а їх якість. Я всім працівникам кажу, що наша співпраця має бути взаємовигідною. Коли люди кажуть про занадто високу ціну наших виробів, вони забувають про головне — щоб отримати якісний продукт, необхідно вкласти якісні матеріали і якісну працю. Це не може коштувати дешево. В наших цінах лише 20% прибутку, а інвестиції повернуться лише через 10 років. Але ми йдемо на це свідомо, бо хочемо привчати людей до того, що краще купувати менше, але якісніше. З повагою і до виробника, і до клієнта. 

Розкажіть більше про вашу команду.

Людмила: Все починається з конструктора. Вона першою бачить картинку, яку ми створили, робить технічний малюнок і лекала по ньому. Далі разом із технологом вони визначають, як будуть кріпитися деталі, які будуть шви, обробки. Все це реалізовується в еталонний виріб (одна з наших суконь пройшла 11 примірок). Після його затвердження прописується технологічна послідовність з усіма деталями і розкладник робить розкладку всіх лекал в залежності від замовлення. Так в комп’ютерній програмі створюється розмірна сітка, підбирається клітинка, напрямок ниток, враховується усадка матеріалів і так далі. А потім розкладки друкуються на плотері і йдуть у розкрій. Тому дуже багато роботи, якої не видно.

Євгенія: Я відповідаю за продажі. Також є люди, що працюють в нашому фізичному магазині. Ми розривались між приміщенням у торговому центрі і власним магазином, але хотіли більше свободи, тому зупинились на другому варіанті. Наш магазин знаходиться у діловій частині міста (вул. Шота Руставелі 1). Також LKсostume представлен у ЦУМі. 

украинский бренд

lkcostume

З якими тканинами та фурнітурою ви працюєте? 

Людмила: З натуральними, дорогими італійськими, німецькими тканинами та фурнітурою. Але щоб костюм гарно сидів, важлива не тільки тканина, а й клейові. В нас вони німецькі.

Євгенія: Ми з самого початку виступали за натуральні тканини. Але, протестувавши усі вироби на собі, зрозуміли, що в усі натуральні тканини має бути додано 3-5% штучних. Саме вони не дають виробу втратити свій зовнішній вигляд (зім’ятися, розтягнутися) і дозволяють посадити виріб на фігуру. 

Людмила: В осінніх та зимових колекціях ми використовуємо вовну. На літо та весну — шовк, льон, бавовну, та суміші цих тканин. А ще в цьому році ми знайшли ідеальне поєднання льону та коноплі. Конопля не дає м’ятися виробу, і поводиться як штучна тканина, а льон дихає. Загалом, сучасна хімічна промисловість дала поштовх розвитку виробництва якісних тканин, які в поєднані з натуральними, дають класний результат. Але, щоб мінімізувати контакт із ненатуральними складовими, підклад ми завжди робимо із натуральних тканин — віскози або шовку. 

На сайті вказано, що ви робите безкоштовну підгонку.

Євгенія: Так, це одна з наших фішок. Класичні брюки ми не підшиваємо взагалі. Наша швачка робить підгонку під кожного клієнта в залежності від того, з яким взуттям вона планує носити ці брюки. Також ми шиємо за індивідуальними мірками, тому вироби LKсostume можуть носити жінки з абсолютно різними типами фігури.

Яким ви бачите портрет вашої цільової аудиторії? 

Євгенія: В нас дуже широка цільова аудиторія. Мені здається, для жінок віком 25-35 років наш одяг — це спосіб продемонструвати свої серйозні наміри. Для тих, кому 35-55, — вже скоріше спосіб життя. Вони звикли до більш витриманого ділового одягу і почувають себе зручніше у формальному одязі.

lkcostume

украинский бренд

Чи насправді за костюмом можна зрозуміти статус людини?

Людмила: Загалом так. Але в різних галузях є свої вимоги. Так в сфері, де працювала я, є певний протокол і одяг обирають більш стриманий. Є певні рамки, коли людина представляє не себе, а певну структуру, компанію, або державу. Звичайно, світ змінюється разом із вимогами до зовнішнього вигляду. Тому й ми додаємо в наші колекції кольорові речі, бо не хочемо бути нудними. Хочеться створювати одяг, що буде простим, невимушеним, вишуканим, але не нудним.

Євгенія: А от якщо ти йдеш на співбесіду у галузь маркетингу, маєш вдягати кольорове. Це зовнішні комунікації, тому людина має бути, творчою, яскравою і привертати увагу. 

Ваші клієнти в більшості випадків купують речі для роботи?

Євгенія: Для роботи і коло роботи. Сорочки і жакети носять с джинсами, сарафани з гольфами. Я сама міксую наші спідниці із тімберлендами та об’ємними светрами.

Але загалом, діловий одяг має певні обмеження, які нам близькі: не занадто коротке, прозоре, блискуче або таке, що дуже обтягує фігуру. Жінка, що обирає наш одяг, в першу чергу, доводить свою значущість інтелектом. 

Людмила: Нещодавно я прочитала, що на конференції, допускається вдягнути червоний костюм, щоб привернути увагу до теми, яку представляєш. Так одна з наших клієнток обрала зелену сукню для підписання договору, пов’язаного с екологічними питаннями.

lkcostume

украинский бренд

А як обрати правильний жакет?

Людмила: Як на мене, плечовий пояс — це перше, на що треба звертати увагу. З внутрішньої сторони жакет має виглядати так само естетично, як і з зовнішньої, а, можливо, ще й гарніше. Він має бути легкий, але тримати форму, це говорить про те, що використовуються якісні клейові. 

Євгенія: Усе має бути прострочено, шви мають бути рівними, а клітинка, наприклад, збігатися між собою по всьому виробу. Зараз мені важко ходити по магазинах, бо я розумію всі нюанси. Раніше я з легкістю могла купити усе в мас-маркеті і не розуміла, коли мама так прискіпливо обирала одяг.

Людмила: А ще бренди, що поспішають якнайшвидше продати свої вироби, часто взагалі не прасують речі. А це дуже впливає на їх фінальний вигляд. Ми прасуємо кожен шов і це одразу відчувається.

Євгенія: Мас-маркет бренди взагалі можуть дозволити собі багато браку, ми ж рахуємо кожну річ.

Ви плануєте і далі розвиватись лише у сегменті ділового одягу?

Людмила: Ні, в нас великі амбіції. Наш проект LKсostume — експеримент, що дає змогу визначити правильний напрямок руху. Ми віримо, що знайдемо свого клієнта, тому у наших планах перетворити це виробництво у експериментальний цех, а для масового виробництва побудувати велику фабрику з найновітнішим обладнанням. Водночас ми усвідомлюємо, що для цього потрібен квалфікований персонал, тому плануємо створити при фабриці навчальний центр. На новітньому обладнанні мають працювати не просто розкрішники чи швачки — це мають бути оператори автоматизованих систем. Дивно, що багато конструкторів не вважають за потрібне вчитись працювати з програмними продуктами. Це нібито ілюстратори не перейшли у фотошоп, а продовжили працювати на папері.

Щодо сегмента, ми почали з ділового одягу, але хотілось би, щоб пані, яка прийшла до нас, одягнулась від білизни до вечірньої сукні. Також плануємо працювати із взуттям. Пізніше під нашим брендом, а зараз нам цікаві колаборації із взуттєвими брендами.

Сайт

Facebook

Instagram

Магазин: Київ, вул. Шота Руставелі, 1

Магазин: Київ, вул. Хрещатик, 38, ЦУМ, 3 поверх

Магазин: Київ, вул. Рейтарська, 21/13, Styleinsider Store

брючний костюм

брючний костюм

Дякуємо за взуття для зйомки бренду Marsala

Фотограф: Анна Некрасова

Модель: Соня (OneMother Agency)

Макіяж та зачіска: Марта Родик

Комментарии