28 лютого о 18.30 відбудеться відкритття виставки «Рапопорт–Бабак–Канів».

В експозиції буде представлено унікальну добірку творів Бориса Рапопорта з колекції мистецького об’єднання ЧЕРВОНЕЧОРНЕ, що формувалася кілька років. Серед них такі шедеври, як «На Дніпрі» (1948), «Індустріальний мотив» (1947), «Канів» (1947), та інші.

Твори Рапопорта об’єднаються в неочікувано сміливій тематичній експозиції з низкою робіт сучасного художника Олександра Бабака із серій «Вулиця Дніпровська», «Still Life», «Місцеві».

Бабак Рілля (Невідомому) _ полотно, акрил, 200 х 300 см, 2017

Олександр Бабак, «Рілля (Невідомому)»

Мета проекту – показати трансформацію образу міста Канів у полотнах художників різних поколінь, дослідити тему пейзажу як явища.

Канів – місто, де відбувалися історично важливі події, місто, яке спалювали повністю кілька разів і яке мало б стати столицею України. Тут доживали віку козаки, тут розташований найдавніший природний заповідник України. Канів надихав і надихає своєю силою та красою.

Ще в 30-ті роки ХХ століття перший ректор художнього інституту Федір Кричевський започаткував у Каневі мистецькі практики. Відтоді тут працювало безліч всесвітньо відомих художників, зокрема Рапопорт і Бабак.

Рапопорт Дніпровська коса. Канів 1948

Борис Рапопорт, «Дніпровська коса. Канів.» (1948)

«Пригадую, де і коли вперше познайомився з творчістю Б. Рапопорта… У результаті багатьох моїх поїздок з батьком на творчі бази сформувалося коло художників, творчістю яких я захоплювався…», — розповідає О. Бабак.

Вивчення – художнє дослідження об’єкта – це досвід, який дає знання, а знання дають змогу бачити. Тому що, щоб бачити, треба знати. Особливо цей принцип – вивчення – є цінним, якщо предмет, проблему розглядати з позиції не одного, а кількох авторів. Різні бачення, думки, розуміння дають найбільш повну характеристику цього об’єкта, його бачиш ніби з різних боків, ніби обходиш його по колу.

Творчість Олександра Бабака та Бориса Рапопорта належить до різних епох. Це дає можливість не тільки дослідити «об’єкт» (краєвиди Канева) тут і зараз, а й побачити тенденції в мистецтві, їхні зміни протягом цілого покоління.

Комментарии