Історія бренду Lalkarka почалась дуже цікаво — з ляльки. Коли сестри Саша та Аня Лоянич почали отримувати захопленні відгуки на першу ляльку, вирішили створювати їх на замовлення. А як дівчата почали створювати одяг, чому називають Lalkarka стріт-стайл брендом, та яке місце в їх творчості займає вишивка читайте далі.

лялькарка

SI: З чого почалась історія бренду Lalkarka?

Саша: Все почалось з ляльок. Я вчилася в Київському державному інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім.М.Бойчука на факультеті художнього моделювання костюму. В нас була дуже сильна художньо-прикладна база і ми, наприклад, робили повну реконструкцію народного строю. Саме тоді й розпочалось моє захоплення народним мистецтвом. Ми знаємо тільки те, що на поверхні, а українське мистецтво дуже багатогранне та майстерне. Це натхнення дуже передалось і нам.

Повертаючись до ляльок, на 5-му курсі в нас було завдання створити ляльку.

Аня: Коли Саша створила свою першу ляльку, ми одразу почали отримувати захопленні відгуки, але спочатку не планували робити їх для продажу. 

Наступним кроком була участь у виставці, для якої потрібно було створити вже не одну ляльку, а цілу колекцію. Інтерес до наших ляльок зростав і ми почали створювати інтер’єрні іграшки та іграшки під замовлення клієнта. Тоді це було щось середнє між роботою та хобі.

SI: Ваші ляльки завжди прикрашались національними елементи?

Аня: Так, ми прикрашали їх квітчастою вишивкою і використовували елементи народного строю.

Це наша перша лялька, на неї багато охочих, але ми її не продаємо. 

лялька

SI: Скільки часу йде на створення однієї ляльки?

Саша: Дуже багато. Спочатку ми робили ляльок удвох, тому на одну ляльку могли витратити понад місяць.

Аня: Ми не могли доручити цю роботу нікому, адже це мистецтво. Наша лялька — це дизайнерська, художня річ, а не типова іграшка.

SI: Що стало поштовхом до створення одягу?

Аня: Знову ж таки, лялька. Багато хто з наших клієнток казав, що мріє вдягатись, як наші ляльки. Так у  нас почали з’являтись замовлення на прикрашання вишивкою одягу до різних свят та подій, які Саша робила вручну. А потім ми почали відшивати й більш повсякденні моделі: блузи, світшоти. Але це була дуже довга і кропітка робота.

SI: У вас не було вишиванок у класичному прочитанні?

Саша: Ні, ми одразу робили щось типу streetwear вишиванок. Українське завжди сильно читалось, але речі були повсякденними. Ми хотіли робити casuаl одяг з яскравими елементами, стріт-стайл. Не той одяг, що висить в шафі і чекає на «особливу подію».

Навіть базова біла футболка Lalkarka декорована так, що носити її завжди комфортно, але вона не скучна і не проста. В наших клієнток є родина, діти, робота, вони займаються спортом, відвідують формальні і неформальні заходи. Речі бренду Lalkarka допомагають їм виглядати просто, але цікаво і завжди доречно.

Аня: Ми одразу хотіли, щоб речі були базовими і не втрачали своєї актуальності з роками. Навіть ті речі, які ми створили ще в 2015 році, досі актуальні, а вишивка «переживає» тканини на багато років. Можна навіть прикрасити нею потім, наприклад, улюблену джинсову куртку (посміхається). 

collage_photocat

SI: Елементи вашої вишивки символічні?

Аня: Наша вишивка має більш естетичний характер. Ми працюємо як художники, приділяючи основну увагу кольорам, їх поєднанню і настрою, що створює вишивка.

SI: Якою була перша модель одягу від Lalkarka?

Саша: В кінці 2014 року ми обрали тканини та підрядників і відшили невелику партію, до якої входили дві моделі світшотів: з баскою та класичний оверсайз. Вони були прикрашені пташками та великою борщівською квіткою (всі вишивки малюю я). Нас тоді підтримав портал bit.ua і світшоти дуже швидко розійшлись, на нас посипались замовлення.

SI: Цього разу ви вже використовували машинну вишивку?

Саша: Так. В базових колекціях ми використовуємо машинну вишивку, але це також кропіткий процес. А ще у нас є особлива лінійка одягу, де ми використовуємо ручну вишивку. Вишивка і підхід до її створення сама по собі — те, що вирізняє нас серед інших брендів.

SI: Скільки колекцій ви випускаєте щороку?

Аня: Ми робимо невеликі сезонні капсули: до 100 екземплярів однієї речі одного кольору з однією вишивкою. Наші клієнтки люблять, щоб речі були більш ексклюзивні. Їм подобаються постійні зміни: фасону, кольору, самої вишивки та інших деталей.

Іноді ми випускаємо ще невеличкі капсули limited edition, бо постійно знаходимо, наприклад, нові кольори тканин. Так, зараз ми готуємо Sea edition. Щось нове з’являється з інтервалом у 2 тижні (близько 4-х моделей). Ми оновлюємось постійно.

Саша: Нам самим цікавіше працювати саме так, а не робити одну вишивку і випускати її роками.

аня лоянич

SI: Які б речі ви назвали знаковими для Lalkarka?

Саша: Сукні з деніму, світшоти, футболки, тренчі, базові чорні та сірі сукні, білі сорочки.

SI: Де ви шукаєте натхнення?

Аня: В нашому випадку немає необхідності шукати натхнення. Навпаки — в голові така кількість ідей, що ми не встигаємо їх реалізовувати.

SI: Що б ви робили у 25-у годину доби?

Саша: Я б малювала (посміхається). Часу не вистачає саме на це, бо на нас багато операційної та виробничої діяльності. Ми постійно шукаємо, кому доручити адміністративні справи.

Аня: А я б стояла поряд і казала: «Ой, як красиво, малюй скоріше» (посмихається).

Саша: Але  створення вишивки, вибір тканин, — це те, що ми завжди будемо робити самі.

саша лоянич

SI: Чи легко працювати з сестрою?

Аня: Дуже легко. І ми навіть після роботи любимо поговорити про роботу, або поспілкуватись про справи за сніданком.

Саша: Проколи бувають у всіх, але в нас є органічне розділення обов’язків. Щось можу я, а щось Аня. І такий розподіл є органічним.

SI: Хто серед ваших улюблених дизайнерів та брендів?

Саша: Gucci, Rocha, Alessandro Dell`acqua, Marc Jacobs.

Аня: Ми також дуже захоплюємось тими, хто створює тканини із переробленого пластику, альтернативу шкірі як Стела Маккартні, якісне штучне хутро. Ми за всі еко матеріали і щасливі, що в світі така тенденція.

Саша: Ми самі використовуємо тільки еко шкіру й отримали гарні відгуки на наші речі з штучним хутром.

SI: Яким ви бачите розвиток бренду Lalkarka?

Аня: Ми не плануємо бути мас-маркетом і будемо продовжувати працювати в форматі капсул. Але трохи переформатуємо нашу діяльність, щоб оптимізувати виробничі процеси.

Саша: Ми дуже хочемо збільшити кількість щорічних капсул. Дайте нам тиждень малювання і ми зробимо 8 капсул за цей час (сміється).

Аня: Нам також було б цікаво зробити показ на Ukrainian Fashion Week,  і мріємо мати брендові магазини.

SI: А в якому місті ви б хотіли мати власні магазини?

Саша: Насправді, мені подобаються майже всі міста Європи. Ми створюємо речі, що гармонійно пасують до таких міст, де на вулицях можна зустрітити багато жінок,які вдягнені просто, але витончено й цікаво одночасно. Мілан і Париж, наприклад, — саме такі міста. Вони мають власний шарм і стиль.

Аня: Багато з наших клієнток розповідають, що їм часто роблять компліменти в подорожах по Європі, коли вони в одязі від Lalkarka. Тож сподіваємось, скоро про нас почують не тільки в Україні, і ми будемо мати брендові магазини у містах, якими самі захоплюємось (посміхається).

lalkarka

Шукайте бренд Lalkarka на сайті Styleinsider Store та в шоу-румі Styleinsider Store за адресою м.Київ, вул.Рейтарська 21/13

Фотограф: Анна Некрасова

Комментарии